اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۳۰۹

برای قوت اصلی مردم نباید ارزش افزوده محاسبه شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ , بازدید: ۳۴۰۳
میرابراهیمی‌ با ابراز تاسف از عملکرد سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی نه تنها کمکی به این صنف نکرده بلکه در هر مرحله از مبادله و معامله یک مرحله ارزش افزوده اضافه می کند تا نهایتاً با قیمت بالا به دست مصرف‎کننده می رسد.

رئیس اتحادیه صنف رستوران و سلفسرویس ضمن اشاره به مشکلات وارده بر صنف متبوع خود به جهت ارزش افزوده اظهار داشت: قوت اصلی مردم غذاست و در تمام دنیا برای رستوران ها نه تنها ارزش افزوده محاسبه نمی شود؛ بلکه امکاناتی جهت تامین مواد غذایی و گسترش این صنف ایجاد میکنند که وسیع تر گردیده و موجبات آسایش مردم کشور تامین شود.

سید علی اصغر میر ابراهیمی ادامه داد: اعضای این صنف بایستی بر روی کالاهایی چون برنج، روغن و گوشت تغییراتی ایجاد کنند تا بتوانند آن را در دسترس مردم قرار دهند؛ مگر می توان مواد غدایی را نپخته و خام مصرف کرد، این صنف ماست که با آماده‎سازی مواد، آنها را قابل مصرف می کند و این تغییر یک ضرورت است؛ لذا در تمام دنیا برای رستوران ها نه تنها ارزش افزوده محاسبه نمی شود، بلکه امکاناتی جهت تامین مواد غذایی و گسترش این صنف در اختیارشان قرار می دهند که وسیع تر گردیده و موجبات آسایش مردم کشورشان تامین شود.

او با ابراز تاسف از عملکرد سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی نه تنها کمکی به این صنف نکرده بلکه در هر مرحله از مبادله و معامله یک مرحله ارزش افزوده اضافه می کند تا نهایتاً با قیمت بالا به دست مصرف‎کننده می رسد.

میرابراهیمی در ادامه افزود: واحدهای تهیه غذا نیز همین کار را بر روی کالا انجام می دهد در حالیکه شامل ارزش افزوده نمی شود؛ لذا عملکرد سازمان باعث می شود کمکم صنوف از این شغل خارج شده و مبادرت به فعالیت در بخش های دیگر شوند.

او تصریح کرد: با چنین اقدامات و برنامه‎ریزی‎های غلط، قدمت و شوکت یک صنف را زیر سوال می برند. عملکرد سازمان امور مالیاتی ناعادلانه و غیر کارشناسانه است، چرا در بخشی از یک کشور مبادرت به برنامه ای می‎کنند که بخش دیگری را از بین ببرند؛ مگر نه اینکه ما جزو یک آب و خاک هستیم پس همه تلاشمان بایستی در جهت حمایت از یکدیگر باشد نه مخدوش نمودن و از بین بردن یکدیگر .

میرابراهیمی اضافه کرد: تداخل صنفی از دیگر مشکلات عمده صنف رستوران است، صنوفی مانند اغذیه‎فروشان-کبابی و حلیم- کافی شاپ از جمله صنوفی هستند که تمام غذاهایی که جزو رسته رستوران داران می باشد را سرو می کنند، کسب و کار و حرفه هر کسبی مختص خود اوست اگر رستوران داران باید فضایی بزرگتر از دیگر صنوف یاد شده داشته باشند و یا ارزش افزوده برایشان مستولی باشد پس باید از منوها و لیست غذایی متنوع‎تری نیز برخوردار گردند؛ لذا صنوف یاد شده باید طبق قانون آنچه را که باید سرو کنند عرضه نمایند.

وی با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر با اداره بهداشت گفت: صنف رستوران اولین اتحادیه ای است که از طریق اتوماسیون با اداره بهداشت لینک شده است؛ لذا از آن اداره محترم می خواهیم در صورت بروز اشکال های مختصر مغازه ها را پلمپ نکنند و با اتحادیه تعامل بیشتری برقرار نمایند.

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016